7 συμβουλές για επιτυχημένο advertorial

Σεπ 30, 2014 | Marketing, Συμβουλές

Το άρθρο που ακολουθεί έχει γραφτεί από την Παναγιώτα Σουρτζή, δημοσιογράφο και υπεύθυνη του ηλεκτρονικού περιοδικού tourismpress.gr. Μέσα από τη δημοσιογραφική έρευνα της αρέσει να αναδεικνύει θέματα που βοηθούν και δίνουν λύσεις σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις.

Μία πολύ διαδεδομένη πρακτική προώθησης και προβολής των προϊόντων και υπηρεσιών, η οποία γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής είναι οι πληρωμένες καταχωρίσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο.

Πρόκειται για άρθρα ή οπτικοακουστικό υλικό που δημιουργούνται, συνήθως από στελέχη της ίδιας της εταιρείας, τα οποία συνδυάζουν τη δύναμη του ειδησεογραφικού/ενημερωτικού περιεχομένου και της διαφήμισης.

Θα τα συναντήσετε κυρίως ως advertorials ή publi ή πιο συχνά στα ελληνικά μέσα ως «ξένη καταχώριση». Τα διακριτικά αυτά, μπαίνουν υποχρεωτικά σε κάποιο εμφανές σημείο, συνήθως στο πάνω ή στο κάτω μέρος, της σελίδας όπου φιλοξενείτε το άρθρο ώστε να υποδηλώσουν ότι η συντακτική ομάδα του μέσου δεν φέρει ευθύνη για το περιεχόμενο του.

Τα advertorials μπορούν να γίνουν ένα δυνατό εργαλείο για τις επιχειρήσεις, μικρές ή μεγάλες, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να ενισχύσουν την εικόνα τους στο κοινό καθώς, ο λόγος τους αγγίζει τον πληροφοριακό και ειδησεογραφικό που χρησιμοποιούν οι δημοσιογράφοι και όχι αυτόν της διαφήμισης, με αποτέλεσμα να έχει μεγαλύτερη επίδραση στο κοινό.

Ποια είναι τα κύρια σημεία που πρέπει να προσέξετε όταν συντάσσετε ένα advertorial για περιοδικό, εφημερίδα ή το internet:

  1. Επιλέξτε ένα θέμα γενικό που να ενδιαφέρει το κοινό σας να το διαβάσει και να έχει σχέση με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Για παράδειγμα, αν μία επιχείρηση παράγει ελαιόλαδο, θα μπορούσε να συντάξει ένα άρθρο για τις ωφέλειες του ελαιολάδου στην ανθρώπινη υγεία.
  2. Χρησιμοποιήστε ενημερωτικό-πληροφοριακό λόγο. Αποφύγετε τα διαφημιστικά μηνύματα και τις εκφράσεις όπως φανταστικό, μοναδικό, κ.λπ. Μην ξεχνάτε, ότι το advertorial βοηθά έμμεσα στην αύξηση πωλήσεων, άμεσα στο χτίσιμο εμπιστοσύνης με τους υποψήφιους πελάτες σας και δεν πρέπει να έχει τη μορφή διαφημιστικού μηνύματος.
  3. Προσθέστε στατιστικά στοιχεία και επικαλεσθείτε μελέτες που έχουν γίνει για το συγκεκριμένο θέμα.
  4. Συμπεριλάβετε απόψεις και δηλώσεις ειδικών στο θέμα στο οποίο αφορά το άρθρο. Το στοιχείο αυτό, όπως και το προηγούμενο προσδίδουν εγκυρότητα και αξιοπιστία.
  5. Παρέχετε συμβουλές αλλά και εναλλακτικούς τρόπους χρήσης των προϊόντων και υπηρεσιών σας. Για παράδειγμα, αν έχετε εταιρεία κατασκευής smartphone, θα μπορούσατε να γράψετε ένα άρθρο, για το πώς να οργανώνει κανείς αποτελεσματικά το χρόνο του χρησιμοποιώντας ένα smartphone ή τι να προσέχει κανείς κατά την αγορά ενός smartphone, κ.ο.κ.
  6. Συμπεριλάβετε φωτογραφίες ή/και βίντεο υψηλής ανάλυσης και αισθητικής. Η ύπαρξη εικόνας ή/και βίντεο είναι εξίσου σημαντικά με το περιεχόμενο του άρθρου. Ποτέ μην παραλείπετε την αποστολή τους προς το μέσο, που θα τα δημοσιεύσει, μαζί με τις λεζάντες τους (στην περίπτωση των φωτογραφιών) και φροντίστε να έχετε δηλώσει τη θέση και τη σειρά με την οποία θα εμφανίζονται μέσα στο κείμενο. Επίσης, είναι σημαντικό στις φωτογραφίες που θα στείλετε να συμπεριλάβετε το λογότυπό σας.
  7. Βρείτε έναν ωραίο τίτλο. Ο τίτλος είναι αυτός που θα καθορίσει αν το κοινό θα ενδιαφερθεί να διαβάσει το άρθρο ή να δει το βίντεο. Πρέπει να είναι σύντομος, περιεκτικός και να προϊδεάζει το περιεχόμενό του.

Η δημιουργία ενός advertorial είναι συνήθως δουλειά των τμημάτων marketing και δημοσίων σχέσεων. Τα τμήματα αυτά, είτε περιλαμβάνουν έμπειρους κειμενογράφους (copywriters) είτε γίνετε ανάθεση σε εξωτερικούς συνεργάτες.

Όπως κι αν έχει, το αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι επαγγελματικό και να αντανακλά το ενδιαφέρον της επιχείρησης να συνεισφέρει στην έγκριτη ενημέρωση του κοινού και τη βελτίωση της καθημερινότητάς του.


    Θέλετε να μάθετε κι άλλους τρόπους για να βελτιώσετε το marketing της επιχείρησής σας;

    Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

    Ενδοεταιρική εκπαίδευση Τεχνολογίας Μελέτης | Alianthos Garden

    Η τεχνολογία μελέτης είναι το σπουδαιότερο εφόδιο που έχω προσφέρει στον εαυτό μου. Επιτέλους, στα 50 μου χρόνια ανακάλυψα ότι υπάρχει τρόπος να...

    Ενδοεταιρική εκπαίδευση | Alianthos Garden

    Γράφοντας σε χαρτί τα θετικά μου και τα αρνητικά μου σημεία ανακάλυψα ότι μόνο γράφοντας κατανοείς πόσα και ποια είναι. Με το θέμα κοινωνικά και...

    Ενδοεταιρική εκπαίδευση | Tsakalidis Labs

    Η εκπαίδευση λειτούργησε σωστά ως προς την ενημέρωση πάνω στη συνεργασία και στα συναισθήματα καθώς και τη λειτουργική επικοινωνία μεταξύ εμού και...

    Μάνος Β.

    Το πρόγραμμα συμβούλευσης της Business Coaching Lab με βοήθησε να κατανοήσω καλύτερα τη λειτουργία της επιχείρησής μου, τον τρόπο και τα βήματα με...

    Μάκης Μ.

    Αγαπητέ Σέργιε, με τις ακόλουθες γραμμές θα ήθελα, παρόλο το νεαρό της γνωριμίας και συνεργασίας μας, να σε ευχαριστήσω με πραγματική ειλικρίνεια...