Γιατί τα κείμενα για το internet πρέπει να γράφονται διαφορετικά;

Μαρ 3, 2014 | Marketing, Συμβουλές

Το άρθρο που ακολουθεί έχει γραφτεί από την Κλειώ Χοντζοπούλου, senior copywriter σε μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες και πολύτιμη συνεργάτιδα της Business Coaching Lab. Της αρέσει να γράφει στο προσωπικό της blog και να βοηθάει τους επιχειρηματίες να εκφράσουν τη δύναμη και τις αξίες των προϊόντων και των υπηρεσιών τους με ξεχωριστό και αποτελεσματικό τρόπο στη συνείδηση του αγοραστικού τους κοινού.

Υπάρχουν πολλοί και ενδιαφέροντες λόγοι που απαντούν σε αυτό το ερώτημα. Ο κάθε ένας από αυτούς πρέπει να αναλυθεί με όσο το δυνατόν πιο κατανοητό και απλό τρόπο. Ο κάθε ένας από αυτούς τους λόγους, αξίζει της προσοχής μας, απαιτεί το χώρο του και το δικό του, ξεχωριστό άρθρο. Η σειρά με τα άρθρα που ακολουθούν μας βοηθούν να τους μάθουμε και να τους κατανοήσουμε όσο πιο αναλυτικά γίνεται.

α) Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των τίτλων/επικεφαλίδων στην ιστοσελίδα σας;
Είναι πολύ πιθανό να πιστεύετε ότι τα κείμενα που διαβάζετε σε διάφορα διαφημιστικά μέσα π.χ. σε μία καταχώριση στην εφημερίδα ή σε ένα περιοδικό, ένα διαφημιστικό έντυπο ή φυλλάδιο δεν είναι απαραίτητο να διαφέρουν από τα κείμενα μίας ιστοσελίδας. Κι όμως, πρέπει να γράφονται με άλλο τρόπο. Γιατί, όμως; Επειδή πολύ απλά η νοοτροπία όσων θα μπουν στην ιστοσελίδα σας είναι εντελώς διαφορετική.

Ας υποθέσουμε ότι βλέπετε μία διαφήμιση στην τηλεόραση, ακούτε ένα ραδιοφωνικό spot, ή διαβάζετε μία καταχώριση σε περιοδικό ή εφημερίδα. Εκείνη τη στιγμή κάνατε κάτι άλλο και το διακόψατε για να δείτε τις παραπάνω διαφημίσεις. «Βρέθηκαν» στο δρόμο σας τυχαία και τράβηξαν την προσοχή σας.

Μία ιστοσελίδα, όμως, στο διαδίκτυο που διαφημίζει εσάς και την επιχείρησή σας είναι μία εντελώς διαφορετική υπόθεση. Οι περισσότερες ιστοσελίδες βρίσκονται μέσω μιας μηχανής αναζήτησης. Και αυτό είναι κάτι που έχει μεγάλη σημασία. Επειδή αυτό σημαίνει ότι οι αναγνώστες σας έχουν ψάξει για εσάς ή κάποιον σαν εσάς. Αυτοί έχουν τον έλεγχο και έναν πολύ συγκεκριμένο στόχο στο μυαλό τους. Έχουν σκοπό να ψάξουν και να βρουν ένα πολύ συγκεκριμένο προϊόν, υπηρεσία ή πληροφορία.

Όταν κάποιος, λοιπόν, μπαίνει για πρώτη φορά στη σελίδα σας, μέσω μιας μηχανής αναζήτησης, έχει μία σειρά από ερωτήσεις στο μυαλό του: «Είμαι στο σωστό μέρος; Μπορώ να βρω αυτό που ψάχνω σε αυτή τη σελίδα; Είμαι σίγουρος ότι η αναζήτησή μου ολοκληρώνεται εδώ;» Οι τίτλοι στη σελίδα σας πρέπει να μπορούν να απαντήσουν άμεσα, ξεκάθαρα και αποτελεσματικά σε αυτές τις ερωτήσεις. Είσαστε εταιρεία καλλυντικών, πουλάτε ανταλλακτικά αυτοκινήτων, παιχνίδια ή ρούχα; Πρέπει να το κάνετε ξεκάθαρο από τις πρώτες γραμμές που θα διαβάσει κάποιος στο site σας. Μην τον αφήσετε να αναρωτηθεί ούτε δευτερόλεπτο για το τι ακριβώς είστε και τι πουλάτε. Κάντε τον να σκεφτεί αυτόματα: «Τέλεια! Εδώ μάλλον θα βρω ακριβώς αυτό που ψάχνω!»

Γράφοντας κείμενα για να απαντήσουμε στις ανάγκες του αναγνώστη που ξέρει ακριβώς τι ψάχνει, είναι κάτι πολύ διαφορετικό από να γράψουμε ένα κείμενο ή έναν τίτλο που θα τραβήξει την προσοχή κάποιου που εκείνη τη στιγμή, κάνει κάτι εντελώς διαφορετικό, π.χ. να διαβάζει μία εφημερίδα.

Στο διαδίκτυο, ο πρωταρχικός στόχος ενός τίτλου/επικεφαλίδας είναι να διαβεβαιώσει τον επισκέπτη ότι βρίσκεται στο σωστό μέρος και ότι θα πρέπει να συνεχίσει την ανάγνωση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Έχοντας, λοιπόν, τους σωστούς τίτλους  που θα τραβήξουν αμέσως την προσοχή του και θα καταφέρουν να του δώσουν μεστή, άμεση και σωστή πληροφορία για την εταιρεία και το προϊόν σας, έχετε ήδη κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα για να τον «κερδίσετε» και ίσως, να τον μετατρέψετε σε πιθανό πελάτη. Σίγουρα, πάντως, έχετε κάνει μια πολύ καλή αρχή και όλοι γνωρίζουμε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.

Χρειάζεστε συμβουλές για να βελτιστοποιήσετε τους τίτλους και τις επικεφαλίδες στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να σας πούμε τον τρόπο!


    Πώς θα γράψετε καλύτερα κείμενα για την ιστοσελίδα σας;

    Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

    Ενδοεταιρική εκπαίδευση Τεχνολογίας Μελέτης | Alianthos Garden

    Η τεχνολογία μελέτης είναι το σπουδαιότερο εφόδιο που έχω προσφέρει στον εαυτό μου. Επιτέλους, στα 50 μου χρόνια ανακάλυψα ότι υπάρχει τρόπος να...

    Ενδοεταιρική εκπαίδευση | Alianthos Garden

    Γράφοντας σε χαρτί τα θετικά μου και τα αρνητικά μου σημεία ανακάλυψα ότι μόνο γράφοντας κατανοείς πόσα και ποια είναι. Με το θέμα κοινωνικά και...

    Ενδοεταιρική εκπαίδευση | Tsakalidis Labs

    Η εκπαίδευση λειτούργησε σωστά ως προς την ενημέρωση πάνω στη συνεργασία και στα συναισθήματα καθώς και τη λειτουργική επικοινωνία μεταξύ εμού και...

    Μάνος Β.

    Το πρόγραμμα συμβούλευσης της Business Coaching Lab με βοήθησε να κατανοήσω καλύτερα τη λειτουργία της επιχείρησής μου, τον τρόπο και τα βήματα με...

    Μάκης Μ.

    Αγαπητέ Σέργιε, με τις ακόλουθες γραμμές θα ήθελα, παρόλο το νεαρό της γνωριμίας και συνεργασίας μας, να σε ευχαριστήσω με πραγματική ειλικρίνεια...