Ο οδηγός σου για την αντιμετώπιση του δύσκολου προσωπικού

Σεπ 11, 2023 | Αξιολόγηση προσωπικού, Συμβουλές

“Η αντιμετώπιση των θεμάτων των εργαζομένων μπορεί να είναι δύσκολη, αλλά η μη αντιμετώπισή τους μπορεί να είναι χειρότερη.” – Paul Foster, Επιχειρηματίας

Έχεις βρεθεί ποτέ αντιμέτωπος με έναν δύσκολο υπάλληλο, συνεργάτη ή μέλος της ομάδας στη δουλειά σου; Είναι μια συνηθισμένη εμπειρία. Τα δύσκολα μέλη του προσωπικού μπορεί να κάνουν τη δουλειά σου να μοιάζει με μια καθημερινή δύσκολη μάχη. Αλλά μην ανησυχείς, γιατί σε αυτό το άρθρο θα αντιμετωπίσουμε το θέμα κατά μέτωπο, παρέχοντάς σου έναν ολοκληρωμένο οδηγό για την αντιμετώπιση του δύσκολου προσωπικού.

Τι σημαίνει ότι ένα μέλος του προσωπικού είναι “δύσκολο”;

Πριν καταπιαστούμε με τις στρατηγικές για τον χειρισμό του δύσκολου προσωπικού, ας καταλάβουμε τι σημαίνει ότι κάποιος είναι δύσκολος στον εργασιακό χώρο. Είχες ποτέ έναν συνάδελφο που διαφωνεί συνεχώς, αντιστέκεται στις αλλαγές ή υπονομεύει τις προσπάθειές σου; Αυτό είναι ένα δύσκολο μέλος του προσωπικού. Μπορεί να είναι αρνητικός, μη συνεργάσιμος ή ακόμη και διασπαστικός.

Συμβουλή: Αναγνώρισε τους διαφορετικούς τύπους δύσκολου προσωπικού

Το δύσκολο προσωπικό υπάρχει σε διάφορους τύπους. Υπάρχουν οι παραπονούμενοι, οι οποίοι έχουν πάντα κάτι για να γκρινιάζουν. Οι ξερόλες, που δεν δέχονται ποτέ παρατηρήσεις, διορθώσεις ή σχόλια. Οι αναβλητικοί, οι οποίοι καθυστερούν συνεχώς τις εργασίες. Και οι ταραξίες, που δημιουργούν χάος. Ο εντοπισμός του τύπου του δύσκολου μέλους του προσωπικού με το οποίο έχεις να κάνεις είναι το πρώτο βήμα για την αποτελεσματική διαχείρισή του.

Πώς προσεγγίζεις το δύσκολο προσωπικό;

Τώρα που μπορείς να αναγνωρίσεις το δύσκολο προσωπικό, ας αντιμετωπίσουμε το μεγάλο ερώτημα: Πώς τους προσεγγίζεις χωρίς να προκαλέσεις περισσότερα προβλήματα; Έχεις προσπαθήσει να αντιμετωπίσεις θέματα με έναν δύσκολο υπάλληλο μόνο και μόνο για να σε κάνει να εκραγείς;

Συμβουλή: Επίλεξε τον κατάλληλο χρόνο και τόπο για να μιλήσετε

Μια στρατηγική-κλειδί είναι ο συγχρονισμός. Βρες μια κατάλληλη στιγμή κατά την οποία μπορείς να κάνεις μια κατ’ ιδίαν συζήτηση. Έτσι αποφεύγεις να τον φέρεις σε δύσκολη θέση μπροστά στους συναδέλφους του. Επίσης, επίλεξε μια ουδέτερη τοποθεσία που δεν θα προκαλέσει συγκρούσεις. Είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργήσεις έναν ασφαλή χώρο για ανοιχτή επικοινωνία.

Τι γίνεται με την ενεργητική ακρόαση;

Έχεις ξεκινήσει τη συζήτηση, αλλά πώς διασφαλίζεις ότι αυτή θα είναι παραγωγική; Έχεις βρεθεί ποτέ σε μια κατάσταση όπου μιλάς, αλλά νιώθεις ότι κανείς δεν ακούει; Ίσως κάτι ανάλογο να νιώθει και ο δύσκολος υπάλληλος.

Συμβουλή: Εξασκήσου στην ενεργητική ακρόαση

Η ενεργητική ακρόαση περιλαμβάνει όχι μόνο την ακρόαση των λέξεων, αλλά και την κατανόηση των συναισθημάτων και των ανησυχιών που κρύβονται πίσω από αυτές. Πρόκειται για την επίδειξη ενσυναίσθησης και σεβασμού στο άλλο άτομο. Όταν ακούς ενεργά, κάνεις το δύσκολο μέλος του προσωπικού να αισθάνεται ότι ακούγεται και εκτιμάται, γεγονός που μπορεί να εκτονώσει την ένταση και να ανοίξει την πόρτα για την επίλυση.

Πώς δίνεις εποικοδομητική ανατροφοδότηση (σχόλια, παρατηρήσεις);

Η παροχή ανατροφοδότησης (σχόλια, παρατηρήσεις, διορθώσεις) είναι ζωτικής σημασίας όταν έχεις να κάνεις με δύσκολο προσωπικό, αλλά μπορεί να είναι και ναρκοπέδιο. Έχεις προσπαθήσει ποτέ να ασκήσεις εποικοδομητική κριτική μόνο και μόνο για να σου γυρίσει μπούμερανγκ;

Συμβουλή: Χρησιμοποίησε την τεχνική του “σάντουιτς”

Η τεχνική “σάντουιτς” περιλαμβάνει το σάντουιτς της αρνητικής ανατροφοδότησης μεταξύ δύο θετικών δηλώσεων. Ξεκίνησε με κάτι θετικό, παράδωσε την εποικοδομητική ανατροφοδότηση απαλά και διακριτικά και τελείωσε με μια άλλη θετική σημείωση. Αυτή η προσέγγιση βοηθά το άτομο να λάβει την ανατροφοδότηση πιο θετικά και μειώνει την αμυντικότητα.

Τι γίνεται αν η δύσκολη συμπεριφορά επιμένει;

Παρά τις προσπάθειές σου, τα δύσκολα μέλη του προσωπικού μπορεί να μην αλλάξουν από τη μια μέρα στην άλλη. Τι κάνεις εάν η προκλητική συμπεριφορά επιμένει;

Συμβουλή: Τεκμηρίωση και γνωστοποίηση

Είναι ζωτικής σημασίας να κρατάς αρχείο των περιστατικών και των συζητήσεων με το δύσκολο μέλος του προσωπικού. Εάν η συμπεριφορά συνεχίζει να διαταράσσει τον εργασιακό χώρο, ενημέρωσε για το ζήτημα το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού ή κάποιον επαγγελματία για θέματα προσωπικού. Έτσι, μπορείς να πάρεις πρόσθετη καθοδήγηση και υποστήριξη για την επίλυση της κατάστασης. Εμείς μπορούμε να σε υποστηρίξουμε σε μια τέτοια περίπτωση.

Μπορείς να θέσεις όρια;

Ο καθορισμός ορίων είναι απαραίτητος κατά την αντιμετώπιση δύσκολων μελών του προσωπικού. Έχεις νιώσει ποτέ ότι κάποιος εκμεταλλεύεται την καλοσύνη ή την υπομονή σου;

Συμβουλή: Θέσε σαφή όρια

Επικοινώνησε με σαφήνεια τις προσδοκίες και τα όριά σου. Ενημέρωσε τους υπαλλήλους σου για το ποια συμπεριφορά είναι αποδεκτή και ποια όχι. Να είσαι αυστηρός, αλλά με σεβασμό. Τα όρια δημιουργούν ένα πλαίσιο για μια υγιή εργασιακή σχέση.

Πώς διαχειρίζεσαι τις συγκρούσεις;

Η σύγκρουση μπορεί συμβεί κατά τη διάρκεια της συνεργασίας με άλλους, αλλά η αποτελεσματική αντιμετώπισή της είναι ζωτικής σημασίας. Έχεις βρεθεί ποτέ σε μια κατάσταση όπου μια διαφωνία με έναν συνάδελφο κλιμακώθηκε σε μια μεγάλη σύγκρουση;

Συμβουλή: Χρησιμοποίησε τεχνικές επίλυσης συγκρούσεων

Η επίλυση των συγκρούσεων περιλαμβάνει την εξεύρεση κοινού εδάφους, την κατανόηση της οπτικής γωνίας του άλλου και την επίτευξη μιας αμοιβαία επωφελούς λύσης. Τεχνικές όπως ο συμβιβασμός, η διαπραγμάτευση και η εξεύρεση λύσεων για όλους, μπορούν να βοηθήσουν στην εκτόνωση των συγκρούσεων και στην προώθηση της συνεργασίας. Επίσης, αν τα πράγματα δεν διορθώνονται με αυτές τις τεχνικές, τότε υπάρχει μια ειδική τεχνική που ονομάζεται “Εύρεση του Τρίτου”, την οποία μπορούμε να την εφαρμόσουμε στην επιχείρησή σου και την προσφέρουμε ως υπηρεσία.

Μπορείς να ηγηθείς με το παράδειγμα;

Τέλος, το να ηγείσαι με το παράδειγμα μπορεί να είναι ένας ισχυρός τρόπος για να επηρεάσεις θετικά τα δύσκολα μέλη του προσωπικού. Έχεις δει ποτέ κάποιον να αλλάζει τη συμπεριφορά του αφότου έγινε μάρτυρας της υποδειγματικής συμπεριφοράς κάποιου άλλου;

Συμβουλή: Να επιδείξεις τη συμπεριφορά που θέλεις να βλέπεις

Να επιδείξεις τη συμπεριφορά και τις στάσεις που περιμένεις από τους άλλους. Δείξε επαγγελματισμό, ενσυναίσθηση και αποτελεσματική επικοινωνία. Μερικές φορές, οι πράξεις σου μπορούν να εμπνεύσουν την αλλαγή στους γύρω σου.

Εν κατακλείδι, η αντιμετώπιση του δύσκολου προσωπικού αποτελεί πρόκληση, αλλά δεν είναι ανυπέρβλητη. Αναγνωρίζοντας τους διάφορους τύπους δύσκολης συμπεριφοράς, προσεγγίζοντας τις συζητήσεις με προσοχή, εξασκώντας την ενεργητική ακρόαση, δίνοντας εποικοδομητική ανατροφοδότηση και θέτοντας όρια, μπορείς να διαχειριστείς αποτελεσματικά τα δύσκολα μέλη του προσωπικού.

Θυμήσου, δεν πρόκειται να τους αλλάξεις εντελώς – πρόκειται να βρεις τρόπους να συνεργάζεσαι αρμονικά μαζί τους. Οι τεχνικές επίλυσης συγκρούσεων και το να οδηγείς με το παράδειγμά σου μπορούν επίσης να συμβάλλουν σε ένα πιο θετικό εργασιακό περιβάλλον.

Έτσι, την επόμενη φορά που θα συναντήσεις ένα δύσκολο μέλος του προσωπικού, θυμήσου αυτές τις στρατηγικές και θα είσαι καλύτερα εξοπλισμένος για να χειριστείς την κατάσταση με αυτοπεποίθηση και επαγγελματισμό.

_______________

Έλα σε επαφή μαζί μας σήμερα για να μάθεις περισσότερα σχετικά με τις προσαρμοσμένες λύσεις μας σχετικά με το προσωπικό και την αξιολόγησή του, καθώς και την αξιολόγηση υποψηφίων για πρόσληψη, και να προχωρήσεις με περισσότερα εργαλεία στα χέρια σου για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης ομάδας.

Αντιμετωπίζεις κάποιες άλλες προκλήσεις που δεν μπορείς να ξεπεράσεις;

Επικοινώνησε μαζί μας σήμερα για να μάθεις πώς μπορούμε να σε βοηθήσουμε, ώστε να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις.

Ξεκίνησε τώρα συμπληρώνοντας το τεστ αξιολόγησης της επιχείρησης δίχως χρέωση και θα επικοινωνήσουμε μαζί σου.

Με τη βοήθειά μας, θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι για την επιχείρησή σου!


    Χρειάζεστε περισσότερες συμβουλές διαχείρισης του προσωπικού της εταιρείας σας;

    Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

    Β.Φ

    Αγαπητή Γιάννα,  Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την πολύτιμη βοήθεια που μου έχεις προσφέρει τα τελευταία χρόνια μέσα από τη...

    Κοντογούρη Ευανθία

    Είχα ατομική συνεδρία με την κυρία Γιάννα Παπαδάκη. Έχει έναν μοναδικό τρόπο να εξηγεί και να σε βοηθά να αντιληφθείς πού έγκειται η λύση στα...

    Γ.Μ.

    Το σεμινάριο με τον Θοδωρή Κακαλέτρη ήταν άκρως εποικοδομητικό. Με βοήθησε στο να γνωρίσω τον τρόπο που θα αντιμετωπίζω πλέον τις καταστάσεις γύρω...

    Δάσκαλος Γιάννης – Geodelta Ο.Ε

    Η συνεργασία μου με τον  σύμβουλο – εκπαιδευτή της Business Coaching Lab, Θοδωρή Κακαλέτρη, για τρεις γεμάτες μέρες, με αφορμή τη βοήθεια που...

    Ενδοεταιρικό σεμινάριο: Alfa Fruits | Οκτώβριος 2023

    Ευχαριστούμε, ήταν πολύ χρήσιμα και βασικά για την αρμονική λειτουργία της επιχείρησης. Ιδιαίτερα ευχάριστο το ότι τα περισσότερα συμβαίνουν ήδη....