Με ποιο κριτήριο σας διαφοροποιούν οι πελάτες σας από τον ανταγωνισμό;

Δεκ 2, 2015 | Marketing, Συμβουλές

Δεχόμαστε καθημερινά ένα καταιγισμό από προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών. Τις συναντάμε μπροστά μας στα περιοδικά, στις εφημερίδες, στο διαδίκτυο, στα email που λαμβάνουμε, στα social media που συμμετέχουμε και στα υπόλοιπα κανάλια προώθησης και μάρκετινγκ των επιχειρήσεων.

Όπου κι αν σταθεί, ο υποψήφιος πελάτης σας, θα βρει σίγουρα ίδιες ή πιθανώς και καλύτερες προσφορές από τις δικές σας. Την ίδια στιγμή, σκέφτεστε, ερευνάτε και προτείνετε πολύ ενδιαφέρουσες προσφορές και προτάσεις για να τους προσελκύσετε στην επιχείρησή σας. Οι ανταγωνιστές σας αυτή την στιγμή κάνουν καλή δουλειά. Οι τιμές των προσφορών τους, αρκετές φορές είναι ανταγωνιστικότερες από τις δικές σας. Όποια προσφορά και να δώσετε, πάντα κάποιος άλλος θα κάνει κάποια καλύτερη.

Πού οδηγεί αυτός ο καταιγισμός προσφορών τον πελάτη; Ποιο συγκεκριμένο φαινόμενο δημιουργείται στο μυαλό του από αυτήν την πληθώρα προσφορών και εναλλακτικών προτάσεων; Σκεφτείτε λίγο τον εαυτό σας πριν αποφασίσετε να κάνετε κάτι, να σας προσφέρουν απλόχερα πολλές επιλογές. Πόσο εύκολο είναι να αποφασίσετε ποια από όλες να επιλέξετε;

Αυτό λοιπόν που συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι εισέρχεστε σε μια κατάσταση σύγχυσης. Διστάζετε ή φοβάστε να επιλέξετε. Είστε σκεπτικoί, περισσότερο επιλεκτικοί και επιφυλακτικοί λόγω της ανυπαρξίας μιας ξεκάθαρης λύσης που να διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες. Βάλλεστε από τον μεγάλο αριθμό εναλλακτικών προτάσεων και επιλογών. Δυσκολεύεστε να επιλέξετε τι είναι καλύτερο για εσάς. Μήπως τυχαίνει να έχουν το ίδιο συναίσθημα και οι πελάτες σας;

Αν δεν μπορεί κάποιος να εντοπίσει αυτό που σας διαφοροποιεί ξεκάθαρα και συγκεκριμένα από τους ανταγωνιστές σας, ποιο πιστεύετε ότι είναι το πιο εύκολο κριτήριο με το οποίο θα αποφασίσει να σας διαφοροποιήσει; Σωστά μαντέψατε. Η τιμή! Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε ίδια ή παρόμοια επιχειρήματα με τους ανταγωνιστές σας, το πιο εύκολο σημείο βάσει του οποίου θα κρίνει και θα διαλέξει την εταιρεία σας θα είναι η τιμή του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.

Αν βρίσκεστε ως ιδιοκτήτης στην δυσάρεστη θέση να πρέπει να μειώνετε συχνά τις τιμές για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας τότε αναθεωρείστε άμεσα τις ενέργειες προβολής καθώς και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μάρκετινγκ που ακολουθείτε. Βελτιώστε ποιοτικά την παρουσία και την εικόνα της επιχείρησής σας. Πόσο αποτελεσματικά βοηθάει τον πελάτη σας να ξεχωρίσει την εταιρεία σας από τις υπόλοιπες του κλάδου σας; Πώς προβάλλει τα συγκεκριμένα σημεία διαφοροποίησης της επιχείρησής σας; Πόσο πετυχημένη είναι η τοποθέτηση της επιχείρησής σας σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Γίνονται όλα αυτά συντονισμένα και συστηματικά για κάθε μέσο προβολής που έχετε αποφασίσει να χρησιμοποιήσετε;

Είναι ζωτικής σημασίας για σας και την επιχείρησή σας να αντιληφθεί εύκολα και άμεσα ο πελάτης την πραγματική αξία της πρότασής σας. Και στην συνέχεια να σας διαφοροποιήσει στην συνείδησή του δίχως να του γεννηθούν ανεπιθύμητες αμφιβολίες.

Αν νομίζετε πως οι πελάτες της επιχείρησής σας, επιλέγουν να αγοράσουν από σας με βάση την τιμή, αξίζει τον κόπο να τους ρωτήσετε. Θα συλλέξετε πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε ότι δεν αποτελεί αυτή το μοναδικό κριτήριο της απόφασής τους. Στην απόφαση της επιλογής ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, το κριτήριο της τιμής είναι μεταγενέστερο. Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα βήματα που θα πρέπει πρώτα να έχουν ολοκληρωθεί σωστά και μετά να περάσετε στο θέμα της τιμής. Τα πρώτα βήματα αφορούν στο πετυχημένο και αποτελεσματικό μάρκετινγκ. Αν ήθελαν οι πελάτες σας θα μπορούσαν να βρουν κάποια προϊόντα φθηνότερα από αυτά που προσφέρετε. Όμως εξακολουθούν να αγοράζουν από σας.

Πολλοί επιχειρηματίες επιλέγουν να διαφοροποιηθούν στο θέμα της τιμής. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύουν ότι θα προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Πόσο μάλλον αυτήν την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Όσο ένας επιχειρηματίας παίζει το παιχνίδι της χαμηλότερης τιμής, οδηγεί την επιχείρησή του όλο και πιο βαθιά σε προβλήματα ρευστότητας. Μπορεί να αυξάνει τον τζίρο αλλά μειώνονται επικίνδυνα τα έσοδα και κατευθύνει την επιχείρηση στο κλείσιμο.

Ο εύκολος δρόμος είναι αυτός της μείωσης της τιμής. Ο δύσκολος δρόμος αλλά και περισσότερο επικερδής για την επιχείρησή του είναι η πώληση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σε ανταγωνιστικές τιμές οι οποίες θα της επιτρέψουν να επιβιώσει. Ο τελευταίος εξασφαλίζει όχι μόνο την επιβίωση αλλά και την ανάπτυξή της ενώ ο πρώτος δεν το πετυχαίνει ούτε κατά διάνοια. Μην επιλέγετε να παίζετε το παιχνίδι της τιμής.

Συμπληρώστε σήμερα το τεστ αξιολόγησης της επιχείρησής σας και μάθετε ποιοι είναι είναι οι κατάλληλοι τρόποι για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες.

Πώς μπορεί να βοηθήσει εσάς και την επιχείρησή σας το Business Coaching;
Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

Ενδοεταιρική εκπαίδευση Τεχνολογίας Μελέτης | Alianthos Garden

Η τεχνολογία μελέτης είναι το σπουδαιότερο εφόδιο που έχω προσφέρει στον εαυτό μου. Επιτέλους, στα 50 μου χρόνια ανακάλυψα ότι υπάρχει τρόπος να...

Ενδοεταιρική εκπαίδευση | Alianthos Garden

Γράφοντας σε χαρτί τα θετικά μου και τα αρνητικά μου σημεία ανακάλυψα ότι μόνο γράφοντας κατανοείς πόσα και ποια είναι. Με το θέμα κοινωνικά και...

Ενδοεταιρική εκπαίδευση | Tsakalidis Labs

Η εκπαίδευση λειτούργησε σωστά ως προς την ενημέρωση πάνω στη συνεργασία και στα συναισθήματα καθώς και τη λειτουργική επικοινωνία μεταξύ εμού και...

Μάνος Β.

Το πρόγραμμα συμβούλευσης της Business Coaching Lab με βοήθησε να κατανοήσω καλύτερα τη λειτουργία της επιχείρησής μου, τον τρόπο και τα βήματα με...

Μάκης Μ.

Αγαπητέ Σέργιε, με τις ακόλουθες γραμμές θα ήθελα, παρόλο το νεαρό της γνωριμίας και συνεργασίας μας, να σε ευχαριστήσω με πραγματική ειλικρίνεια...