Πόσο χρόνο παίρνει μια σκέψη για να γίνει απόφαση και να καταλήξει σε δράση;

Μαΐ 6, 2021 | Management, Συμβουλές

Ή αλλιώς, ο τίτλος του άρθρου θα μπορούσε να είναι «Η παράλυση από την ανάλυση και πώς να την αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά ως μάνατζερ – και ως πωλητές».

Σε όλους μας έχει συμβεί. Σε άλλους συμβαίνει πιο συχνά και σε άλλους λιγότερο. Ας δούμε όμως πρώτα πρακτικά τι σημαίνει.

Η παράλυση από την ανάλυση είναι η διαδικασία του να υπεραναλύουμε μια κατάσταση, να την σκεφτόμαστε υπερβολικά, να «βουτάμε βαθιά μέσα σε αυτή» με αποτέλεσμα να μην ενεργούμε προς μια κατεύθυνση. Να μην κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε στη θέση εργασίας μας. Ό,τι κι αν είναι αυτό. Να μην αποφασίζουμε γρήγορα και άμεσα για την επίλυση ενός προβλήματος ή θέματος. Να μην ξεκινάμε κάτι.

Καλώς κακώς δεν αμειβόμαστε για να σκεφτόμαστε. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται! Αμειβόμαστε για να φέρνουμε αποτελέσματα: στην επιχείρηση ως ιδιοκτήτες καθώς και μέσω των ανθρώπων που διοικούμε. Η παραγωγή μας δεν μετριέται σε ώρες σκέψης ανά ημέρα αλλά βάσει αποτελεσμάτων.

Η ζωή τρέχει με απίστευτο ρυθμό. Ακόμη και συγγραφέας να ήσαστε, θα έπρεπε κάποια στιγμή να γράψετε την πρώτη λέξη και να ξεκινήσει η πρώτη σελίδα του βιβλίου. Ως μάνατζερ καλούμαστε να κάνουμε το ίδιο. Θα πρέπει να δώσουμε μια κατεύθυνση. Ένα στόχο. Να διαχειριστούμε ένα θέμα και να πάρουμε μια απόφαση.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι (ή δικαιολογίες όπως θέλετε πείτε το) για τους οποίους συμβαίνει αυτό το φαινόμενο. Μπορεί η κατάσταση να φαίνεται «περίπλοκη», μπορεί να πρέπει να το σκεφτούμε καλύτερα, μπορεί να υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να λάβουμε ΣΟΒΑΡΑ υπόψη, μπορεί εδώ στην περιοχή μας τα πράγματα να είναι διαφορετικά, μπορεί η επιχείρησή μας είναι διαφορετική από τις άλλες, μπορεί ο συγκεκριμένος πελάτης είναι ιδιαίτερος. Ή μπορεί τα πράγματα να είναι πολύπλοκα και δεν πρέπει να παίρνουμε «βιαστικές» αποφάσεις, μπορεί στο παρελθόν να πήραμε μια γρήγορη απόφαση και να μη μας βγήκε σε καλό και ακόμη μας ακολουθούν οι συνέπειες, γιατί ο πατέρας μας – να είναι καλά – μας έλεγε να σκεφτόμαστε κάτι διπλά και τριπλά πριν δράσουμε… Όπως καταλάβετε η λίστα θα μπορούσε να συνεχίζεται για σελίδες.

Έχει κι αλλού εφαρμογή αυτό το φαινόμενο. Σε άλλες περιοχές της ζωής μας. Για παράδειγμα στην επιλογή συντρόφου, εργασίας, κατοικίας ακόμη και στην επιλογή φαγητού από το online menu ή την επιλογή ταινίας για κινηματογράφο –προ Covid 19. Τώρα στη θέση του είναι το Netflix.

Και μπορεί να μην κοστίζει τίποτα στην παρέα να περιμένει εσάς μέχρι να αποφασίσετε τι θα παραγγείλετε. Όμως σε μια επιχείρηση η ανοχή μιας τέτοιας κατάστασης και προπάντων η δικαιολόγησή της από εσάς ως μάνατζερ κοστίζει αρκετά. Πολύ περισσότερο από ό,τι φαντάζεστε. Χαμένες ευκαιρίες, χαμένοι πελάτες, χαμένα projects, χαμένη παραγωγή κ.λπ.

Κάποιοι αποφασίζουν γρήγορα και άμεσα και κάποιοι θέλουν περισσότερο χρόνο. Σεβαστό. Μέχρι όμως ενός σημείου. Δεν συνηγορούμε υπέρ των αποφάσεων «στο πόδι». Όμως υπάρχει μια διαχωριστική γραμμή στο να σκέφτομαι και να κάνω. Ιδιαίτερα αν έχω να πιάσω ένα στόχο. Αν εξαρτώνται και άλλοι από μένα στην επιχείρηση.

Αλήθεια, πόσο χρόνο είστε πρόθυμος να διαθέσετε για να πάρετε εσείς ή ο υφιστάμενος σας μια απόφαση; Ή η ομάδα σας; Ακόμη καλύτερα, πόσο χρόνο θέλετε να διαθέσετε για να διαχειριστείτε τον υφιστάμενό σας για να αναλάβει δράση; Πόσες ώρες διατίθεστε να επενδύσετε μέχρι να νιώσει την απόλυτη βεβαιότητα για να κάνει αυτό το τηλεφώνημα και να κλείσει την συνάντηση; Να φτιάξει το email; Να κάνει αυτό που αναγράφεται στην περιγραφή των καθηκόντων του;

Όσο πιο ψηλά στο οργανόγραμμα βρίσκεστε τόσα περισσότερα θέματα και ανθρώπους έχετε να αντιμετωπίσετε. Έχετε υπολογίσει το χρόνο που καταναλώνετε για να τα σκεφτείτε;

Ας πάρουμε ένα άλλο παράδειγμα με ένα πωλητή. Βλέπετε τον πωλητή σας να σκέφτεται γιατί το ένα και γιατί το άλλο, υπερανάλυση για την εταιρεία του πελάτη, για το αν θα αγοράσει ο πελάτης, σκέψη για τις πιθανές αντιρρήσεις που θα του πει, ανάλυση για το αν μπορεί να πληρώσει ο πελάτης ή όχι, πώς θα πληρώσει, γιατί δεν του απάντησε στο τηλέφωνο προχθές, τι μπορεί να συμβαίνει με τον πελάτη, ποιος άλλος θα μπορούσε να του φέρει αντιρρήσεις πέρα από αυτόν, πότε να τον δει γιατί έχει φουλ πρόγραμμα, αν θα καταφέρει να πιάσει τον στόχο του με αυτόν τον πελάτη επειδή ο προηγούμενος μήνας του πελάτη ήταν κακός, αν θα είναι σε θέση να πάρει το προϊόν ή την υπηρεσία και πώς θα πληρώσει, και τι να του πει αν του αντιπροτείνει ένα άλλο πλάνο πληρωμής κοκ. Δεν τελειώνει ποτέ. Καθυστέρηση. Καμία δράση.

Μεταξύ μας: Τον εμποδίζει κάτι πραγματικό ή κάτι που βρίσκεται στο κεφάλι του υπό την μορφή σκέψης και πολύ πιθανόν φαντασίας;

Κάποιοι υπεραναλύουν μια κατάσταση. Χάνουν πολύτιμο χρόνο, το δικαιολογούν με την πρόφαση ότι δεν σκέφτονται επιπόλαια. Καλώς. Όμως αν δεν υπάρχει δράση, σκεπτόμενοι ότι ίσως συμβεί το τάδε ή το δείνα, χάνονται ευκαιρίες.

Δεν θέλουμε να είστε και εσείς κάποιος που ενώ χρειάζεται να ανέβουν οι ταχύτητες, αυτό που ακούν από διάφορους «ειδικούς» είναι να τους λένε να πατήσουν φρένο. «Ειδικοί» μπορεί να υπάρχουν πολλοί. Οικογένεια, φίλοι, συγγενείς, συνάδελφοι, υπάλληλοι κ.λπ.

Διαπιστώστε το μόνοι σας. Ρωτήστε επιτυχημένους επιχειρηματίες στο περιβάλλον σας όταν ήταν να πάρουν μια απόφαση –όχι μόνο μια απλή απόφαση αλλά και μια που είχε αρκετό ρίσκο– πόσο χρόνο τους πήρε να το αποφασίσουν και να μπουν σε δράση. Χρόνος από την απόφαση στη δράση. Οι απαντήσεις τους μπορεί να σας δώσουν μια άλλη πραγματικότητα. Και δοκιμάστε το από αύριο. Ξεκινώντας από τις απλές.

Καλή σας επιτυχία!

Θέλετε να μάθετε πώς μπορείτε να βελτιώσετε το τρόπο λειτουργίας της επιχείρησής σας; Συμπληρώστε σήμερα δίχως χρέωση το τεστ αξιολόγησης της επιχείρησής σας και θα σας  δώσουμε έξυπνους τρόπους για να το πετύχετε!

 

 

 

Θέλετε να μάθετε κι άλλους τρόπους για να οργανώσετε και να διοικήσετε πιο αποτελεσματικά την επιχείρησή σας;
Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

Ενδοεταιρική εκπαίδευση Τεχνολογίας Μελέτης | Alianthos Garden

Η τεχνολογία μελέτης είναι το σπουδαιότερο εφόδιο που έχω προσφέρει στον εαυτό μου. Επιτέλους, στα 50 μου χρόνια ανακάλυψα ότι υπάρχει τρόπος να...

Ενδοεταιρική εκπαίδευση | Alianthos Garden

Γράφοντας σε χαρτί τα θετικά μου και τα αρνητικά μου σημεία ανακάλυψα ότι μόνο γράφοντας κατανοείς πόσα και ποια είναι. Με το θέμα κοινωνικά και...

Ενδοεταιρική εκπαίδευση | Tsakalidis Labs

Η εκπαίδευση λειτούργησε σωστά ως προς την ενημέρωση πάνω στη συνεργασία και στα συναισθήματα καθώς και τη λειτουργική επικοινωνία μεταξύ εμού και...

Μάνος Β.

Το πρόγραμμα συμβούλευσης της Business Coaching Lab με βοήθησε να κατανοήσω καλύτερα τη λειτουργία της επιχείρησής μου, τον τρόπο και τα βήματα με...

Μάκης Μ.

Αγαπητέ Σέργιε, με τις ακόλουθες γραμμές θα ήθελα, παρόλο το νεαρό της γνωριμίας και συνεργασίας μας, να σε ευχαριστήσω με πραγματική ειλικρίνεια...