Ποιος είναι ο πιο ύπουλος τρόπος συρρίκνωσης μιας επιχείρησης;

Οκτ 19, 2014 | Management, Συμβουλές

Καθημερινά μιλάτε με γνωστούς, φίλους, πελάτες, προμηθευτές, συνεργάτες και βεβαίως με το προσωπικό σας. Πόσο από αυτό το χρόνο αφιερώνετε για να αναφερθείτε σε καλά νέα, σε τρόπους ανάπτυξης, δημιουργίας του μέλλοντος, σε νέες συνεργασίες ή προϊόντα; Και πόσο για άσχημα νέα;

Πώς εξαπλώνεται και διαιωνίζεται μια δυσάρεστη κατάσταση; Ανατροφοδοτώντας την και επιτρέποντας την κυκλοφορία της στους άλλους καταφέρνουμε να αυξάνουμε τη σφαίρα επιρροής της. Επικοινωνώντας τα άσχημα νέα, μεγεθύνουμε επιδέξια το κλίμα φόβου, αμφιβολίας και απαισιοδοξίας. Με αυτόν τον τρόπο, κάποιοι κάνουν τη δουλειά τους. Εσείς;

Θυμηθείτε κάποια φορά που ακούσατε ένα άσχημο νέο. Πόση ώρα σας επηρέαζε μετά; Το αποτέλεσμα ήταν να χάσετε πολύτιμο χρόνο από τη δουλειά σας. Σας αποσυντόνισε από τις δραστηριότητές σας. Πόση ώρα ξοδέψατε συζητώντας το με το προσωπικό σας, τους γνωστούς ή ακόμη και με την οικογένειά σας; Ποιο είναι το κόστος της αναστάτωσης που πετύχατε;

Ποιος επιχειρηματίας έκλεισε, έφυγε από την Ελλάδα, βάρεσε «κανόνι». Ποιος άλλος πελάτης δεν πληρώνει. Πώς τα νέα μέτρα που ψηφίστηκαν από την κυβέρνηση θα αποτελέσουν ένα ακόμη εμπόδιο στην ανάπτυξή σας. Ένα πρόβλημα με ένα δυσαρεστημένο πελάτη. Δεν χρειάζεται να το μεταφέρετε σε όλους. Μόνο στο αρμόδιο άτομο ώστε να το χειριστεί. Ένας προμηθευτής που τηλεφωνεί συνεχώς για να εισπράξει τα χρήματα που του οφείλετε. Δεν χρειάζεται να το μάθει όλο το προσωπικό. Αν το κάνετε, και αυτοί με τη σειρά τους θα το μοιραστούν με ακόμη περισσότερους. Αποτέλεσμα; Καταφέρατε να ρίξετε τη ψυχολογία και τη διάθεση για δουλειά όλων όσων το άκουσαν. Τι σας κόστισε; Μπορείτε να αντιληφθείτε εύκολα τις επιπτώσεις μιας τέτοιας είδησης.

Ο κόσμος έχει την τάση να μεταφέρει πιο εύκολα τα δυσάρεστα νέα από τα ευχάριστα. Αυτό που βλέπουμε και συναντάμε γύρω μας, στις επαφές μας με τους ανθρώπους καθημερινά, είναι η συσσώρευση όλων των άσχημων ειδήσεων των τελευταίων χρόνων. Τα αποτελέσματα τα βιώνουμε όλοι μας κάθε στιγμή.

Πώς χάνεται ύπουλα ο πολύτιμος χρόνος σας; Ξοδεύοντας τον στο να ακούτε και να αναμεταδίδετε άσχημα νέα.

Δείτε τα «νέα» στα ΜΜΕ. Σταματάνε ποτέ; Δίνουν απλόχερα αυτό που πουλάει. Και ο καθένας μας θα πρέπει να αποφασίσει αν θα αγοράσει αυτό ή θα επιλέξει να αγοράσει αισιοδοξία, ανάπτυξη και ευημερία.

Ας δούμε στα πλαίσια μιας επιχείρησης πώς μπορείτε να βοηθήσετε το προσωπικό σας. Μιλώντας τους για ανάπτυξη και επιβίωση. Έτσι καταφέρνετε να τους ανεβάσετε το ηθικό.

Ένας πολύ σημαντικός ρόλος για κάθε επιχειρηματία αυτή την περίοδο είναι να ανεβάζει την ψυχολογία του προσωπικού του. Κάνοντας συχνές συναντήσεις όλου του προσωπικού όπου μοιράζονται τα καλά νέα μεταξύ των εργαζομένων, γνωστοποιούνται στον καθένα οι καλές εντυπώσεις από πελάτες για υπηρεσίες που έλαβαν, οι νέοι τρόποι επέκτασης που υπάρχουν στα σκαριά, οι επιτυχίες πελατών της εταιρείας οι οποίοι με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που αγόρασαν, πήγαν καλύτερα! Ακόμη και πετυχημένες πρακτικές ανταγωνιστών. Ακόμη και αυτές αποτελούν παράδειγμα και τροφή για σκέψη και έμπνευση.

Μιλήστε και εσείς όπως τα ΜΜΕ, αναμεταδώστε τις άσχημες ειδήσεις και δώστε στους ανθρώπους που σας στηρίζουν μία να πάνε ακόμα πιο χαμηλά. Όσο πέφτουν εκείνοι, πέφτετε και εσείς. Πολύ συχνά δεν αντιλαμβάνεται ένας επιχειρηματίας τη ζημιά που προκαλεί τη στιγμή που μεταφέρει άσχημα νέα. Υπονομεύει ενεργά την ίδια τη δραστηριότητά του και διακυβεύει το μέλλον της επιχείρησής του. Καταφέρνει να καταρρακώσει το ηθικό των εργαζομένων του. Συμμετέχει και εκείνος στη διατήρηση της γενικότερης απαισιοδοξίας, η οποία όπου και να κοιτάξει κανείς, έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην «ενημέρωση».

Θέλετε μειωμένη διάθεση για δουλειά, περισσότερες «δικαιολογίες» για χαμηλά αποτελέσματα και ανεπαρκή απόδοση δική σας και του προσωπικού σας; Θέλετε να δουλεύετε για τους ανταγωνιστές σας; Επιτρέψτε να κυκλοφορούν τα άσχημα νέα στους κόλπους της επιχείρησής σας.

Ποια είναι η συμβουλή μας; Την επόμενη φορά που θα πάτε στο γραφείο σας παρατηρήστε ποιο άτομο ή συνεργάτης  έρχεται πρώτος κάθε φορά για να σας πει κάτι δυσάρεστο. Ελπίζουμε τώρα να ξέρετε τι καταφέρνει. Όχι μόνο σε εσάς. Αλλά και στους υπόλοιπους.

Αξιολογήστε σήμερα το προσωπικό σας με συγκεκριμένα τεστ. Χτίστε μια ομάδα που στηρίζει πραγματικά τις προσπάθειές σας!

    Πώς μπορεί να βοηθήσει εσάς και την επιχείρησή σας το Business Coaching;
    Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

    Tig Constructions – Βασίλης Καρβουνιάρης

    Στο συμβουλευτικό πρόγραμμα με τον Θοδωρή Κακαλέτρη έμαθα πολλά. Έμαθα πώς λειτουργεί μια επιχείρηση κι έβαλα στόχους που δεν θα έβαζα από μόνος...

    Amalthium Studio – Ζελέσκου Ειρήνη

    Οι συμβουλεύσεις με τον Θοδωρή Κακαλέτρη με βοήθησαν να μάθω τα επιμέρους κομμάτια του επιχειρείν και πλέον πιστεύω ότι μπορώ να οργανώσω τη δική...

    Β.Φ

    Αγαπητή Γιάννα,  Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την πολύτιμη βοήθεια που μου έχεις προσφέρει τα τελευταία χρόνια μέσα από τη...

    Κοντογούρη Ευανθία

    Είχα ατομική συνεδρία με την κυρία Γιάννα Παπαδάκη. Έχει έναν μοναδικό τρόπο να εξηγεί και να σε βοηθά να αντιληφθείς πού έγκειται η λύση στα...

    Γ.Μ.

    Το σεμινάριο με τον Θοδωρή Κακαλέτρη ήταν άκρως εποικοδομητικό. Με βοήθησε στο να γνωρίσω τον τρόπο που θα αντιμετωπίζω πλέον τις καταστάσεις γύρω...