15 χαρακτηριστικά που δε θέλετε να έχουν οι πωλητές σας

Μάι 20, 2016 | Πωλήσεις, Συμβουλές

Όλοι έχουμε νιώσει απερίγραπτη ικανοποίηση όταν ανακαλύπτουμε έναν πωλητή ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει σωστά και αποτελεσματικά, πετυχαίνει τους στόχους του, εκμεταλλεύεται το υφιστάμενο πελατολόγιο της εταιρείας μας και μπορεί να κυνηγήσει νέους πελάτες με επιτυχία. Αυτός ο άνθρωπος είναι πολύτιμος για μας, αποτελεί έναν συνεργάτη που θα οδηγήσει την επιχείρησή μας σε μεγαλύτερη ανάπτυξη με αποτέλεσμα να προσπαθούμε να τον “κλωνοποιήσουμε” για να έχουμε κι άλλα άτομα σαν κι αυτόν. Όπως ένας καλός πωλητής μπορεί να ανεβάσει την επιχείρηση σε υψηλότερα επίπεδα, έτσι και ένας κακός πωλητής μπορεί να καταστρέψει ένα μέρος, ή όλο το πελατολόγιο που έχουμε δημιουργήσει με κόπο, χρήμα και αφοσίωση.

Ποια είναι λοιπόν αυτά τα στοιχεία που δεν θέλουμε να έχει ένας πωλητής μας;

  • Έλλειψη ηθικών αξιών.
  • Χαμηλή πρόθεση για να πετύχει τους στόχους του.
  • Χαμηλό επίπεδο οργάνωσης.
  • Έλλειψη γνώσης της αγοράς.
  • Άγνοια του προϊόντος ή της υπηρεσίας που πουλάει.
  • Ελλιπής εξυπηρέτηση των πελάτες του.
  • Χαμηλή απόδοση.
  • Έλλειψη διάθεσης για να μάθει νέα πράγματα και να βελτιωθεί.
  • Χαμηλή αντίσταση στο στρες.
  • Δυσκολία να συνεργαστεί με το υπόλοιπο προσωπικό.
  • Ανικανότητα για εύρεση νέων πελατών.
  • Ανικανότητα διατήρησης των ήδη υπαρχόντων πελατών.
  • Ανικανότητα διεκπεραίωσης των παραγγελιών.
  • Ανικανότητα να επιβάλλει την πολιτική των τρόπων πληρωμής.
  • Απροθυμία να προωθεί προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν είναι σε προσφορά.

Όταν κάποιος πωλητής ενεργεί έχοντας τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αποτελεί ένα σημαντικό εμπόδιο στην ανάπτυξη της επιχείρησής μας καθώς επίσης μια σημαντική πηγή αναστάτωσης όχι μόνο για τον επιχειρηματία και το προσωπικό, αλλά και για τους πελάτες που τον έχουν εμπιστευθεί. Όλοι γνωρίζουμε ότι ένας χαρούμενος πελάτης μιλάει σε πολύ λιγότερους ανθρώπους από ότι ένας δυσαρεστημένος πελάτης. Ιδιαίτερα σήμερα, με τις δυνατότητες του διαδικτύου, ένας δυσαρεστημένος πελάτης μπορεί να γνωστοποιήσει την δυσαρέσκειά του σε ακόμη μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων.

Αξιολογήστε τους πωλητές σας ως προς τα παραπάνω χαρακτηριστικά και δείτε πώς μπορείτε να διορθώσετε τυχόν προβληματικές καταστάσεις στην επιχείρησή σας.


    Τι πρέπει να ξέρετε πριν προσλάβετε ένα πωλητή;

    Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

    Tig Constructions – Βασίλης Καρβουνιάρης

    Στο συμβουλευτικό πρόγραμμα με τον Θοδωρή Κακαλέτρη έμαθα πολλά. Έμαθα πώς λειτουργεί μια επιχείρηση κι έβαλα στόχους που δεν θα έβαζα από μόνος...

    Amalthium Studio – Ζελέσκου Ειρήνη

    Οι συμβουλεύσεις με τον Θοδωρή Κακαλέτρη με βοήθησαν να μάθω τα επιμέρους κομμάτια του επιχειρείν και πλέον πιστεύω ότι μπορώ να οργανώσω τη δική...

    Β.Φ

    Αγαπητή Γιάννα,  Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την πολύτιμη βοήθεια που μου έχεις προσφέρει τα τελευταία χρόνια μέσα από τη...

    Κοντογούρη Ευανθία

    Είχα ατομική συνεδρία με την κυρία Γιάννα Παπαδάκη. Έχει έναν μοναδικό τρόπο να εξηγεί και να σε βοηθά να αντιληφθείς πού έγκειται η λύση στα...

    Γ.Μ.

    Το σεμινάριο με τον Θοδωρή Κακαλέτρη ήταν άκρως εποικοδομητικό. Με βοήθησε στο να γνωρίσω τον τρόπο που θα αντιμετωπίζω πλέον τις καταστάσεις γύρω...