10 συμβουλές για να βελτιώσετε το marketing σας
“Ο καλύτερος τρόπος να προβλέψεις το μέλλον είναι το δημιουργήσεις” Peter Drucker
Όταν παρουσιάζεται πρόβλημα στις πωλήσεις μιας επιχείρησης ένα από τα πρώτα θέματα που εξετάζουμε ως σύμβουλοι επιχειρήσεων είναι η αποτελεσματικότητα των ενεργειών marketing. Πόσο βοηθάνε οι ενέργειες αυτές στην αύξηση τους και πόσο αποτελεσματικά λειτουργούν στο να τροφοδοτούν με υποψήφιους πελάτες τους πωλητές της. Στο άρθρο αυτό θα σας δώσουμε 10 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επανεξετάσετε την στρατηγική του marketing σας και θα σας δώσουν ιδέες για να την βελτιώσετε.
1. Κατανοήστε τους πελάτες σας
Η γνωριμία με τους πελάτες είναι το πιο σημαντικό στάδιο της διαδικασίας του marketing. Όσο πιο ακριβείς είναι οι πληροφορίες και οι γνώσεις σας, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η πώληση του προϊόντος. Χρησιμοποιήστε όλες τις πληροφορίες που έχετε στη διάθεσή σας για να κατανοήσετε τη συμπεριφορά, τη δημογραφία και τις ανάγκες του πελάτη. Οι πληροφορίες θα αποτελέσουν σημαντικές επιχειρηματικές αποφάσεις ενώ θα σας επιτρέψουν να φτιάξετε ένα αποτελεσματικό πλάνο marketing. Όπως άλλωστε γράφει και ο Dan Zarrella, “το marketing χωρίς πληροφορίες και δεδομένα είναι σα να οδηγείς με κλειστά μάτια”.
2. Παρατηρήστε το περιβάλλον marketing
Το να γνωρίσετε τον πελάτης σας είναι το πρώτο και το σημαντικότερο στάδιο του marketing, παράλληλα όμως πρέπει να παρακολουθείτε και τις κοινωνικό-πολιτικές συνθήκες τόσο σε εγχώριο όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Άλλο ένα βασικό tip είναι οι αναδυόμενες τεχνολογίες, οι οποίες μπορούν να επιτρέψουν την ανάπτυξη νέων προϊόντων ενώ οι νέες νομοθεσίες μπορεί να αλλάξουν τις συμπεριφορές των καταναλωτών.
3. Σχεδιάστε το προϊόν ή την υπηρεσία σας γύρω από τον πελάτη
Μόλις έχετε ένα πλάνο μάρκετινγκ, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σας είναι προσαρμοσμένη στους πελάτες σας. Οι επιχειρηματίες συχνά πέφτουν στην παγίδα της παραγωγής του προϊόντος που θέλουν εκείνοι να πουλήσουν μην λαμβάνοντας υπόψη αυτό που θέλει η αγορά.
4. Βεβαιωθείτε ότι ο τρόπος λειτουργίας της επιχείρησης σας είναι ομαλός & αποτελεσματικός
Η διαδικασία οργάνωσης και λειτουργίας της επιχείρησής σας είναι σχεδόν εξίσου σημαντική με το ίδιο το προϊόν – βεβαιωθείτε ότι η παράδοση είναι γρήγορη, οι αποδόσεις αντιμετωπίζονται με ευγένεια, το προσωπικό σας χαιρετάει τους πελάτες με ένα χαμόγελο και ένα φλιτζάνι καφέ.
5. Σχεδιασμός-στόχευση διαφήμισης & επικοινωνίας των πελατών
Το να τοποθετήσετε λίγες διαφημίσεις δεν είναι αρκετό για να τραβήξει την προσοχή των πελατών σας. Σκεφτείτε πως οι καταναλωτές βομβαρδίζονται με εκατοντάδες μηνύματα μάρκετινγκ κάθε μέρα. Θα πρέπει να κάνετε κάτι πολύ ιδιαίτερο για να προσέξουν και να ξεχωρίσουν τα προϊόντα, οπότε βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματά σας είναι σαφή και ακριβή και στοχευμένα. Χρησιμοποιήστε τόσο συναισθηματικά και λογικά επιχειρήματα για να το πετύχετε.
6. Επενδύστε στους ανθρώπους σας
Το προσωπικό σας είναι το πιο πολύτιμο αγαθό σας – φροντίστε και δώστε τους την εκπαίδευση που χρειάζονται για να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Παρόλα αυτά, δε πρέπει να ξεχνάτε αυτό που έχει πει ο marketeer Seth Godin ότι “το marketing δεν έχει να κάνει τόσο με το προσωπικό που δημιουργείς αλλά με τις ιστορίες που εξιστορείς”.
7. Βεβαιωθείτε ότι ο χώρος της επιχείρησής σας έχει άψογη εμφάνιση
Η καλή παρουσίαση είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα και ένα τεράστιο εργαλείο επηρεασμού, που δημιουργεί εμπιστοσύνη, παρακινεί το προσωπικό σας και κάνει τους πελάτες να αισθάνονται άνετα με την απόφασή τους. Σκεφτείτε, αν το σπίτι σας ήταν βρώμικο, θα καλούσατε τους φίλους σας;
8. Στρατηγική τιμολόγησης
Μην ορίσετε απλά μια τιμή με βάση το κόστος παραγωγής. Η τιμολόγηση είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την επίτευξη των στόχων σας. Πόσο μάλλον την δεδομένη χρονική περίοδο που διανύει η χώρα μας. Οι υψηλές τιμές σημαίνει ότι είναι πιθανό να πωλούν λιγότερο, αλλά μπορεί να δώσουν την εντύπωση ενός premium προϊόντος. Βεβαιωθείτε ότι η τιμολόγηση είναι μέρος μιας μεγαλύτερης στρατηγικής η οποία και περιλαμβάνεται στο πλάνο μάρκετινγκ που έχετε σχεδιάσει.
9. Να απαντάτε στα παράπονα των πελατών σας
Κάθε παράπονο είναι μια ευκαιρία για να μετατρέψετε έναν δυσαρεστημένο πελάτη σε έναν πιστό πελάτη – ανταποκριθείτε γρήγορα και θετικά, εξυπηρετήστε τον άμεσα πριν μοιραστεί τα παράπονά του με άλλους πελάτες και φροντίστε να μείνει απόλυτα ικανοποιημένος.
10. Γράψτε ένα πλάνο μάρκετινγκ
Αναπτύξτε τη στρατηγική σας, με τη μορφή ενός γραπτού σχεδίου μάρκετινγκ, καθώς αυτό θα διασφαλίσει ότι όλα τα μέλη της επιχείρησής σας θα κατανοήσουν την κατεύθυνση της εταιρείας.
Το σχέδιο πρέπει να είναι ολοκληρωμένο και καλά τεκμηριωμένο, το οποίο καλύπτει όλες τις βασικές πτυχές της προώθησης των προϊόντων σας στους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των σημείων που αναφέρονται παραπάνω. Κατά την ανάπτυξη του σχεδίου, ρωτήστε τον εαυτό σας τις ακόλουθες ερωτήσεις.
Πού βρισκόμαστε σήμερα;
Πού θέλουμε να φτάσουμε;
Τι ευκαιρίες υπάρχουν στο περιβάλλον;
Πώς θα φτάσουμε εκεί;
Ποιος θα κάνει τι;
Πώς θα ξέρουμε ότι έχουμε φτάσει;
Οι απαντήσεις αυτές θα λειτουργήσουν βοηθητικά για να το δημιουργήσετε.
Καλή επιτυχία!
Θέλετε να μάθετε πώς μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις της επιχείρησής σας; Συμπληρώστε σήμερα το τεστ αξιολόγησης της επιχείρησής σας και θα σας πούμε πώς να το πετύχετε!
Στοιχεία επικοινωνίας
Ζαλοκώστα 8, T.K. 10671, Αθήνα
(+30) 210 3005623
(+30) 693 7992370
info businesscoachinglab.gr
www.businesscoachinglab.gr