8 συμβουλές για αποτελεσματικά κείμενα στην ιστοσελίδα σας
Η συμβουλή που ακολουθεί έχει γραφτεί από την Κλειώ Χοντζοπούλου, senior copywriter σε μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες και πολύτιμη συνεργάτιδα της Business Coaching Lab. Της αρέσει να γράφει στο προσωπικό της blog και να βοηθάει τους επιχειρηματίες να εκφράσουν τη δύναμη και τις αξίες των προϊόντων και των υπηρεσιών τους με ξεχωριστό και αποτελεσματικό τρόπο στη συνείδηση του αγοραστικού τους κοινού.
Είναι γεγονός ότι στο internet αυτοί που έχουν τη μερίδα του λέοντος είναι οι προγραμματιστές και οι σχεδιαστές ιστοσελίδων. Σε καμία περίπτωση οι κειμενογράφοι. Ωστόσο οι λέξεις είναι αυτές που θα οδηγήσουν σε στοχευμένη επισκεψιμότητα στο site σας, μεταφέρουν το μήνυμα, κάνουν την πώληση, και πείθουν τους ανθρώπους να αγοράσουν. Οι λέξεις είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στην επιτυχία ή την αποτυχία της ιστοσελίδας σας.
Ας δούμε 8 προτάσεις για κείμενα με αποτελέσματα στο διαδίκτυο:
1. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο των κειμένων της ιστοσελίδας σας είναι σύντομο και εύκολο να διαβαστεί
Στον κόσμο του διαδικτύου, το λιγότερο είναι σχεδόν πάντα περισσότερο. Γράψτε ένα κείμενο για τον ανυπόμονο, σε απευθείας σύνδεση, αναγνώστη. Εδώ είναι μερικές οδηγίες για το μήκος του περιεχομένου σας:
- Τίτλοι: Θα πρέπει να έχουν γύρω στις 8 λέξεις ή λιγότερο
- Προτάσεις: 15-20 λέξεις
- Οι παράγραφοι: 40-70 λέξεις
- Εξαλείψτε πομπώδη λόγια και φανταχτερές φράσεις. Τα αποτελεσματικά κείμενα στο διαδίκτυο δεν αποσκοπούν στο να εντυπωσιάσουν τον αναγνώστη με το πλούσιο λεξιλόγιό σας. Έχουν να κάνουν με την επικοινωνία. Χρησιμοποιήστε σύντομες, απλές λέξεις. Μπείτε στην ουσία και μετά σταματήστε.
2. Αφήστε το εγώ και επικεντρωθείτε στο εσύ
Γράψτε για τον αναγνώστη, σαν να συνομιλούσατε μαζί του, όχι για εσάς.
Γνωρίστε τον αναγνώστη σας. Έχετε μαζί του κάποιο κοινό στιλ ή τόνο τα οποία θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε για να τον αγγίξετε; Μην ξεχνάτε, ότι αυτός μπαίνει στην ιστοσελίδα σας να κάνει κάτι, μια αγορά, να λαμβάνει ενημέρωση, να εγγραφεί για μια συνδρομή. Βεβαιωθείτε ότι κάθε λέξη που γράφετε τον παρακινεί προς μία τέτοια κατεύθυνση.
3. Το περιεχόμενο αυτών που θέλουμε να πούμε πρέπει να οδηγεί σε δράση
Το περιεχόμενο πρέπει να αποσπά την προσοχή του αναγνώστη και να τη διατηρεί. Το περιεχόμενο-μήνυμα οδηγεί στην πώληση. Βεβαιωθείτε ότι όσα θέλετε να πείτε μπορούν να γίνουν η κινητήρια δύναμη που θα οδηγήσει τον πιθανό σας πελάτη να αναλάβει δράση. Κατόπιν βάλτε αυτό το περιεχόμενο στα κείμενα της αρχικής σας σελίδας.
4. Δημιουργία αποτελεσματικών τίτλων/επικεφαλίδων
Ο τίτλος είναι το πιο σημαντικό κομμάτι κειμένου που θα γράψετε.
Οι λόγοι είναι οι εξής:
Α. Οι χρήστες του διαδικτύου διαβάζουν σαρωτικά και το πρώτο πράγμα που θα διαβάσουν είναι ο τίτλος σας. Αν δεν τραβήξει την προσοχή τους, θα φύγουν.
Β. Ο τίτλος μπορεί να τοποθετηθεί στην αρχική σελίδα σας ως σύνδεσμος (link) στο περιεχόμενο.
Όταν γράφετε τίτλους:
- Κρατήστε τους έως οκτώ λέξεις ή λιγότερο
- Συμπεριλάβετε σημαντικές λέξεις-κλειδιά
- Αποφύγετε τη χρήση των επιθέτων και προθέσεις (και, ένα, του-ης, ο οποίος-α-ο, δεν, μην).
- Να είστε σαφείς και συνοπτικοί. Αποφύγετε φλύαρες, άνοστες φράσεις.
5. Παρέχετε συνδέσμους (links)
Το διαδίκτυο είναι ο συνδετικός κρίκος για όλες τις πληροφορίες. Βεβαιωθείτε ότι το site σας συνδέει τον αναγνώστη σας για περισσότερες πληροφορίες και σε άλλες περιοχές που συνδέονται με εσάς. Ποτέ μην κάνετε την ιστοσελίδα σας ένα αδιέξοδο. Μερικές μηχανές αναζήτησης, όπως το Google, βασίζονται, εν μέρει, στην ικανότητά τους να σας βρίσκουν από συνδέσεις σε άλλες ιστοσελίδες.
6. Γράψτε αποτελεσματικές περιλήψεις, προτάσεων και παραγράφων
Μια αποτελεσματική περίληψη σημαίνει ποιος, τι, πότε, πού, πώς. Σημαίνει να μπορεί να δώσει όλες τις πληροφορίες σε 50 λέξεις ή λιγότερο. Κρατήστε τις περιλήψεις σας σύντομες και ακριβείς. Βεβαιωθείτε ότι ενθαρρύνουν τον αναγνώστη σας να συνεχίσει να διαβάζει. Μην ξεχνάτε να διατηρείτε τις προτάσεις σας σε 15-20 λέξεις. Οι παράγραφοι μεταξύ 40-70 λέξεις. Κάντε την πρώτη σας φράση να τραβήξει την προσοχή του αναγνώστη σας αλλιώς θα προσπεράσει.
7. Πουλήστε οφέλη όχι χαρακτηριστικά
Αν θέλετε η ιστοσελίδα σας να πουλήσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας πρέπει να γράψετε για τα οφέλη και όχι για τα χαρακτηριστικά τους. Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα περιγράφει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Ένα όφελος είναι αυτό που κερδίζει ο χρήστης από τη χρήση του εν λόγω προϊόντος ή της υπηρεσίας. Μην πείτε, “τα παπλώματα μας είναι ζεστά και άνετα,” αλλά “Θα νιώσετε ζεστά και άνετα μέσα στα παπλώματά μας.” Πείτε στους πελάτες σας πως με το προϊόν ή την υπηρεσία σας θα γίνουν πιο ευτυχισμένοι, πιο όμορφοι, υγιείς, χαρούμενοι. Φροντίστε ώστε κάθε γραμμή του κειμένου σας να περιέχει το πλεονέκτημα, το κέρδος, αυτό που θα αποκομίσουν οι πελάτες σας από τη χρήση των προϊόντων σας.
8. Διορθώσεις, διορθώσεις και πάλι διορθώσεις.
Τα λάθη στα online κείμενα είναι προσωρινά και διορθώνονται εύκολα, αλλά μέχρι τη στιγμή που θα ανακαλύψετε τα λάθη σας θα έχουν ήδη γίνει αντιληπτά από χιλιάδες άλλους ανθρώπους. Φροντίστε ώστε πάντα να υπάρχει κάποιο άτομο που θα διαβάσει και θα διορθώσει το κείμενό σας. Ελέγξτε για τη γραμματική συνοχή, τη στίξη, την κεφαλαιοποίηση, συντομογραφίες κ.λπ. Και τέλος, διαβάστε το προς τα πίσω-θα εκπλαγείτε από το πόσο πολλά λάθη, θα εντοπίσετε.
Χρειάζεστε συμβουλές για να αποφασίσετε από που πρέπει να ξεκινήσετε για να βελτιώσετε το marketing και τις πωλήσεις σας; Κάντε το τεστ αξιολόγησης επιχείρησης και θα σας τις δώσουμε!
Στοιχεία επικοινωνίας
Ζαλοκώστα 8, T.K. 10671, Αθήνα
(+30) 210 3005623
(+30) 693 7992370
info businesscoachinglab.gr
www.businesscoachinglab.gr