Οι πελάτες σας γνωρίζουν. Σας σκέφτονται πριν αγοράσουν;
Όταν ο κόσμος δεν σας γνωρίζει είναι σίγουρο ότι οι πιθανότητες να αγοράσουν από σας είναι ελάχιστες ως μηδαμινές. Όταν όμως σας ξέρουν, είστε σίγουροι ότι σας σκέφτονται όταν είναι να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας; Τι μπορεί να πηγαίνει στραβά;
Έχετε σκεφτεί πόσες φορές την ημέρα, την εβδομάδα ή το μήνα οι ανταγωνιστές σας έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τους πελάτες σας; Με την ανάπτυξη του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που προσφέρουν αμέτρητες δυνατότητες για επαφή και επικοινωνία μεταξύ των επιχειρήσεων, αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να σας προβληματίσει.
Κοιτάξτε τη δική σας επικοινωνιακή στρατηγική με τους πελάτες σας. Πόσο συχνά κάνετε τους πελάτες σας να σας σκεφθούν; Είναι το νούμερο αυτό αρκετό; Αν δεν σας θυμούνται και δεν υπολογίζουν στην επιχείρησή σας κάθε φορά που χρειάζονται ένα προϊόν/υπηρεσία που πουλάτε, τότε ανοίγετε την πόρτα της επιχείρησής σας σε οικονομικά προβλήματα.
Πριν να ρίξετε την ευθύνη για αυτό που συμβαίνει στο σκληρό ανταγωνισμό και στις χαμηλές τιμές που προσφέρουν οι άλλες επιχειρήσεις του κλάδου σας, αναρωτηθείτε πόσες πιθανότητες έχει να αγοράσει ένας πελάτης από κάποιον που γνωρίζει, ακούει για αυτόν συχνά, έχει δημιουργήσει μαζί του μια σχέση εμπιστοσύνης και πόσες με κάποιον που γνωρίζει για πρώτη φορά ή δεν ακούει συχνά.
Κάθε επικοινωνία που στέλνετε στους πελάτες σας, τους υπενθυμίζει ότι είστε εδώ για αυτούς. Σας παρακολουθούν στο «ραντάρ» τους. Όσο ποιοτικότερη τόσο καλύτερα. Όσο περισσότερη αξία τους δίνει τόσο χτίζετε δυνατές σχέσεις μαζί τους και το σημείο στο ραντάρ πλησιάζει.
Επιδιώκετε να ακούνε για εσάς. Σε κάθε ευκαιρία. Θέλετε να σας βλέπουν και να μαθαίνουν, διαβάζοντας είτε στην ιστοσελίδα σας, είτε στο blog σας και στα social media, ενδιαφέροντα πράγματα που δημοσιεύετε προς όφελός τους. Μην ξεχνάτε ότι ο πελάτης είναι άνθρωπος και μεταξύ ανθρώπων αναπτύσσονται σχέσεις εμπιστοσύνης. Η ευθύνη για να πάει καλά η σχέση σας βαρύνει όπως πολύ καλά αντιλαμβάνεστε εσάς, κατά κύριο λόγο. Στο χέρι σας είναι να τις καλλιεργήσετε όσο πιο δημιουργικά γίνεται γιατί διαφορετικά, θα το κάνει ο ανταγωνιστής σας.
Βγείτε από την αφάνεια. Δεν γίνεται εκ των πραγμάτων να διατηρήσετε μια εποικοδομητική σχέση, πόσο μάλλον αυτή την περίοδο, δίχως να είστε ενεργοί στην επικοινωνία σας μόνο και μόνο επειδή στο παρελθόν είχατε κάνει κάποιες αποτελεσματικές ενέργειες marketing. Στην επικοινωνία με τους πελάτες σας δεν ισχύει ο νόμος της αδράνειας.
Επικοινωνήστε με κάθε τρόπο και σε κάθε περίσταση μαζί τους. Τηλέφωνο, social media, email, SMS, αλληλογραφία, στις γιορτές, διακοπές, με επισκέψεις και προσωπικές επαφές στο χώρο σας ή το χώρο τους, γεύματα, με ένα διαφημιστικό δώρο κ.λπ. Οτιδήποτε σας βγάζει από τη «βαβούρα» και την αφάνεια και σας βοηθάει να τοποθετηθείτε ξανά, εκ νέου, μέσα στο μυαλό του πελάτη είναι σίγουρα κάτι που αυξάνει πραγματικά τις πιθανότητες να αγοράσει από σας, όταν έρθει η ώρα.
Κάποιοι «παραδοσιακοί» μπορεί να σκεφτούν ότι αν κυνηγήσουν τον πελάτη και επικοινωνούν συχνά μαζί του ίσως φανεί στα μάτια του ότι έχουν πρόβλημα. Ίσως να φανεί ότι του ζητάνε λεφτά…
Μπορεί τώρα να μην αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα, μπορεί στο παρελθόν να είχε αποτελέσματα η στρατηγική του να περιμένουν τον πελάτη αντί να τον κυνηγούν. Και μπορεί στο επάγγελμά τους να «μην επιτρέπεται» να κυνηγούν πελάτες γιατί χάνουν κύρος. Και πολλά άλλα μπορεί…
Ισχύει αυτός ο τρόπος και για σας; Αν θέλετε χρήματα πρέπει να έχετε πωλήσεις. Και για να συμβεί αυτό, είναι απαραίτητο να σας σκέφτονται οι πελάτες όσο το δυνατό περισσότερο. Δοκιμάστε το και θα δείτε πώς αλλάζουν τα πράγματα κάνοντας κάτι διαφορετικό.
Μην περιμένετε να σας θυμηθεί ένας πελάτης από μόνος του. Μάθετε σήμερα πώς μπορείτε να μειώσετε τις χαμένες πωλήσεις. Συμπληρώστε σήμερα το τεστ αξιολόγησης της επιχείρησής σας και θα σας πούμε πώς να το πετύχετε.
Στοιχεία επικοινωνίας
Ζαλοκώστα 8, T.K. 10671, Αθήνα
(+30) 210 3005623
(+30) 693 7992370
info businesscoachinglab.gr
www.businesscoachinglab.gr