Πώς θα διατηρήσετε τους πελάτες σας στην κρίση δίχως να μειώσετε τις τιμές;

Νοέ 16, 2016 | Management, Συμβουλές

Λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης της χώρας μας, πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων επιλέγουν να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους σαν λύση για να περιορίσουν την απώλεια των πελατών τους καθώς και για να προσελκύσουν νέους.

Μπορεί να φαίνεται ως βέλτιστη λύση για την αντιμετώπιση των βραχυχρόνιων καταστάσεων που αντιμετωπίζουν, όμως ποιες είναι οι συνέπειες αυτής της απόφασης και στάσης απέναντι στη σημερινή κρίση;

Καταρχήν, η μείωση τιμής για τη διατήρηση του πελατολογίου σας αποτελεί μια ενέργεια που μπορεί να την κάνει και ο ανταγωνισμός σας. Σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Ρίχνοντας την τιμή, ο πελάτης έχει λιγότερες πιθανότητες να ξαναγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας στην αρχική τιμή.  Επίσης, όταν αποφασίσετε να το κάνετε, θα πρέπει να έχετε μια ξεκάθαρη στρατηγική marketing για να προσελκύσετε τον απαραίτητο αριθμό από νέους πελάτες ώστε να καλύψετε τις απώλειες κερδών που θα προκύψουν από τις συνεχόμενες εκπτώσεις. Εξάλλου, δεν μπορεί να είναι βιώσιμη μια επιχείρηση η οποία μειώνει τιμές, και παράλληλα, οι φόροι αυξάνονται, τα λειτουργικά κόστη παραμένουν σε ίδια επίπεδα και δεν αυξάνει τις πωλήσεις της.

Αν δεν προκύπτει ικανοποιητικό κέρδος από μια πώληση για να μπορέσει μια επιχείρηση να επιβιώσει, τότε ποιος ο λόγος να συνεχίζει να το κάνει;

Η μειώση τιμής μπορεί να αποτελεί μια σύντομη βραχυπρόθεσμη στρατηγική όμως δεν μπορεί να γίνει η στρατηγική με την οποία θα χτίσετε τη στρατηγική σας για να οδηγηθείτε έξω από την κρίση. Μπορεί να αποτελεί τακτική επιβίωσης για κάποια σύντομη περίοδο όχι όμως τη βάση λειτουργίας από δω και πέρα.

Πάρτε παράδειγμα το σώμα σας. Πόσο αποτελεσματικά μπορεί να λειτουργήσει με λίγες θερμίδες την ημέρα; Πόση ενέργεια και δύναμη έχει για να κάνει τις απλές λειτουργίες; Για πόσο χρονικό διάστημα μπορείτε να αντέξετε; Όταν δεν τρώμε σωστά, ξεκινούν άλλα προβλήματα στη λειτουργία του σώματός μας.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με την επιχείρηση και τις χαμηλές τιμές. Λιγότερα άτομα εργάζονται στην επιχείρηση, δεν μένουν κέρδη και για αποθεματικό ούτε λόγος, πράγμα που σημαίνει ελάχιστη δυνατότητα επιβίωσης. Με λίγα λόγια, δεν έχει «λίπος» για να κάψει και να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε με σιγουριά και επιτυχία κάθε τυχαιότητα που θα προκύψει από την εκάστοτε κυβέρνηση και λοιπούς εξωτερικούς αλλά και εσωτερικούς παράγοντες, π.χ. απώλεια ενός σημαντικού πελάτη κ.λπ.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να μην χάνουμε πελάτες; Πριν δούμε 8 τρόπους για να το καταφέρουμε, σας παραθέτουμε δύο πολύ ενδιαφέρουσες στατιστικές που πολλοί από μας γνωρίζουν, είναι, όμως, καλό όχι μόνο να τις ξαναθυμηθούμε αλλά και να τις θέσουμε από σήμερα κιόλας σε εφαρμογή.

To 68% των πελατών σταματούν να  αγοράζουν από μια εταιρεία γιατί νιώθουν ότι αδιαφορεί για αυτούς. Πηγή: TARP

Η απόκτηση ενός νέου πελάτη κοστίζει 5 φορές περισσότερο από τη διατήρηση ενός υφιστάμενου. Πηγή: TARP

Κάθε επιχείρηση πρέπει να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό.
Ακόμη κι αν πουλάει τα ίδια προϊόντα ή υπηρεσίες πρέπει να ενεργεί διαφορετικά ως προς τον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών, ως προς την επικοινωνία της κ.λπ.

Αυξήστε και βελτιώστε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών σας. Κοστίζει λιγότερο από το να κάνετε μειώσεις στις τιμές σας.

Πώς το καταφέρνετε δίχως να ξοδεύετε πολλά χρήματα;

  1. Αυξήστε την ταχύτητα εξυπηρέτησης των πελατών σας.
  2. Κάντε περισσότερα για τους αυτούς (ενώ πληρώνουν το ίδιο).
  3. Κάντε τους εκπλήξεις.
  4. Επικοινωνήστε περισσότερο μαζί τους. Μέσω τηλεφώνου, email, social media.
  5. Καινοτομήστε σε συγκεκριμένες διαδικασίες και κάντε τη ζωή τους πιο εύκολη.
  6. Στηρίξτε τους τώρα που το χρειάζονται περισσότερο. (Συμβουλέψτε τους, εκπαιδεύστε τους και δώστε τους λύσεις σε προβλήματα που δεν άπτονται αποκλειστικά με την επιχειρηματική σας σχέση).
  7. Πλησιάστε τους. Ενδιαφερθείτε για αυτούς. (Μεταξύ μας, εκείνοι θα σας ζητούν καλύτερες τιμές πάντα, όμως εσείς δώστε τους καλύτερη υπηρεσία και πουλήστε την σωστά για να καταλάβουν τι θα κερδίσουν πραγματικά από τη συνεργασία τους με την επιχείρησή σας).
  8. Ενεργοποιήστε το προσωπικό σας. Ο κάθε εργαζόμενος θα πρέπει να έχει σκοπό να εξυπηρετεί στον καλύτερο δυνατό βαθμό τον κάθε πελάτη προσωπικά.

Μπείτε στα «παπούτσια» τους και σκεφθείτε ποια οφέλη θα θέλατε να απολαμβάνατε αν συνεργαζόσασταν σαν πελάτες με την επιχείρησή σας. Ρωτήστε τους. Πάρτε παράδειγμα από βέλτιστες πρακτικές εξυπηρέτησης άλλων επιχειρήσεων. Δώστε όλη σας την προσοχή, την αφοσίωση, την ενέργεια, τον ενθουσιασμό και το πάθος σας στην παροχή εξαιρετικών και ποιοτικών υπηρεσιών.

Καλή σας επιτυχία!

Βάλτε στοπ στην απώλεια πελατών. Κάντε σήμερα το τεστ αξιολόγησης της επιχείρησής σας και θα σας δώσουμε έξυπνους τρόπους όχι μόνο για να σταματήσετε την απώλεια του πελατολογίου σας αλλά για να κερδίσετε νέους! 

    Θέλετε να μάθετε κι άλλους τρόπους για να διατηρήσετε τους πελάτες σας;
    Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

    Tig Constructions – Βασίλης Καρβουνιάρης

    Στο συμβουλευτικό πρόγραμμα με τον Θοδωρή Κακαλέτρη έμαθα πολλά. Έμαθα πώς λειτουργεί μια επιχείρηση κι έβαλα στόχους που δεν θα έβαζα από μόνος...

    Amalthium Studio – Ζελέσκου Ειρήνη

    Οι συμβουλεύσεις με τον Θοδωρή Κακαλέτρη με βοήθησαν να μάθω τα επιμέρους κομμάτια του επιχειρείν και πλέον πιστεύω ότι μπορώ να οργανώσω τη δική...

    Β.Φ

    Αγαπητή Γιάννα,  Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την πολύτιμη βοήθεια που μου έχεις προσφέρει τα τελευταία χρόνια μέσα από τη...

    Κοντογούρη Ευανθία

    Είχα ατομική συνεδρία με την κυρία Γιάννα Παπαδάκη. Έχει έναν μοναδικό τρόπο να εξηγεί και να σε βοηθά να αντιληφθείς πού έγκειται η λύση στα...

    Γ.Μ.

    Το σεμινάριο με τον Θοδωρή Κακαλέτρη ήταν άκρως εποικοδομητικό. Με βοήθησε στο να γνωρίσω τον τρόπο που θα αντιμετωπίζω πλέον τις καταστάσεις γύρω...