Σκέφτεστε να ξεκινήσετε συνεργασία με έναν εξωτερικό πωλητή;
Πολλές επιχειρήσεις αυτή την περίοδο ξεκινάνε συνεργασίες με εξωτερικούς πωλητές στοχεύοντας έτσι στην μείωση των εξόδων τους για την αύξηση πωλήσεων τους. Κάθε επιχειρηματίας που επιθυμεί να ενεργήσει κατ’ αυτό τον τρόπο θα πρέπει να λάβει υπόψη του τα θετικά και τα αρνητικά σημεία μιας τέτοιας συνεργασίας.
Το θετικό είναι ότι καταρχήν δεν χρειάζεται να επενδύσει χρήματα υπό την μορφή μισθών και ασφαλιστικών εισφορών, τουλάχιστον για τους αρχικούς μήνες, έως ότου ο πωλητής να αρχίσει να παράγει αποτελέσματα. Επίσης, δεν χρειάζεται να αυξήσει τα έξοδά του παρέχοντας αυτοκίνητο είτε άλλες παροχές. Οι συμφωνίες είναι πολύ ξεκάθαρες κι έτσι γνωρίζει ακριβώς τι χρήματα πρέπει να δώσει. Μπορεί επίσης να δώσει κίνητρα, διαφοροποιώντας το καθεστώς των προμηθειών ανάλογα με προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρει. Αυτού του είδους οι συμφωνίες αποτελούν ένα πολύ καλό κίνητρο για τους καλούς πωλητές.
Με αυτό τον τρόπο καταφέρνει ο επιχειρηματίας να κρατά τα κόστη του χαμηλά, πληρώνοντας το ελάχιστο δυνατό σε αμοιβές προσωπικού, ενώ παράλληλα του δίνεται η δυνατότητα να έχει πολλούς εξωτερικούς πωλητές έχοντας έτσι αύξηση πωλήσεων και κατακτώντας μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά.
Από την άλλη πλευρά, μια τέτοιου είδους σχέση μπορεί να εγκυμονεί κινδύνους για την επιχείρηση. Συγκεκριμένα, υπάρχει έλλειψη ελέγχου στις κινήσεις και στη δραστηριότητα του εξωτερικού πωλητή, όπως επίσης και η πιθανότητα να διακόψει απροειδοποίητα την συνεργασία δημιουργώντας έτσι σοβαρό πρόβλημα. Πέρα από αυτό, υπάρχει η πιθανότητα με την αποχώρησή του να αξιοποιήσει το πελατολόγιο σας για δικό του όφελος ή ακόμα και να πουλάει στους δικούς σας πελάτες προϊόντα ανταγωνιστή. Τέλος, μπορεί να παρέχει χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης στους πελάτες σας βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τα συμφέροντα της επιχείρησή σας.
Αυτό που μπορείτε να κάνετε για να προφυλαχθείτε είναι καταρχήν να ελέγξετε ενδελεχώς το ιστορικό του κάθε πωλητή και να ζητήσετε συστάσεις. Επίσης, να συνεννοηθείτε εξ’ αρχής μαζί του για το αν πρόκειται να πουλάει άλλα προϊόντα πέρα από τα δικά σας. Πρέπει επίσης να καθορίσετε συγκεκριμένες τηλεφωνικές επικοινωνίες με το άτομο ζητώντας αναφορές για τις κινήσεις του. Πολλές εταιρείες πριν ξεκινήσουν μια τέτοιου είδους συνεργασία προβαίνουν σε αξιολόγηση του πωλητή για να μπορούν να αποκτήσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του.
Τηρώντας τα παραπάνω, η συνεργασία με εξωτερικούς πωλητές μπορεί να ανεβάσει τη λειτουργία της επιχείρησής σας σε υψηλότερα επίπεδα.
Μάθετε και άλλους τρόπους για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Ξεκινήστε συμπληρώνοντας το τεστ αξιολόγησης της επιχείρησης.
Στοιχεία επικοινωνίας
Ζαλοκώστα 8, T.K. 10671, Αθήνα
(+30) 210 3005623
(+30) 693 7992370
info businesscoachinglab.gr
www.businesscoachinglab.gr