Τι πάει στραβά με τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας;
Το τελευταίο διάστημα οι συμβουλές και τα άρθρα μας επικεντρώνονται περισσότερο σε θέματα internet marketing, βελτίωσης της παρουσίας μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο και αύξησης πωλήσεων μέσω της ιστοσελίδας. Γιατί όμως ασχολούμαστε όλο και περισσότερο με τα παραπάνω;
Ο λόγος είναι πολύ απλός αλλά και πολύ σημαντικός. Το internet και τα social media είναι εργαλεία με τα οποία ένας επιχειρηματίας μπορεί σίγουρα αυτήν την περίοδο, να βρει ευκολότερα πελάτες, (ναι, υπάρχουν ακόμη) και έτσι να αυξήσει τις πωλήσεις του δίχως να αναγκάζεται να διαθέτει αρκετά χρήματα για marketing σε παραδοσιακά μέσα.
Ποιος επιχειρηματίας εξάλλου δεν θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις μέσω του site του; Είτε πουλάει στο λιανεμπόριο είτε στο χονδρεμπόριο, θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε 2 πολύ σημαντικούς παράγοντες που αφορούν στο πόσο αποτελεσματικά λειτουργεί η ιστοσελίδα της επιχείρησής του. Παρακολουθώντας τους, θα ξέρει αν βρίσκεται στη σωστή πορεία για να πετύχει τους στόχους του marketing plan του. Και βέβαια, αν “πιάνουν τόπο” τα χρήματα που επένδυσε και θα συνεχίσει να επενδύει στο μέλλον.
Ποιοι, λοιπόν, είναι αυτοί οι δύο παράγοντες που λειτουργούν σαν πυξίδα για να βρίσκει πάντα το δρόμο του ένας επιχειρηματίας και να κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις στη στρατηγική του για περισσότερες πωλήσεις; Είναι πολύ απλοί, λογικοί και ισχύουν και για επιχειρήσεις που δεν είναι στο διαδίκτυο.
Α. Η ιστοσελίδα έχει επισκεψιμότητα αλλά αδυνατεί να φέρει τις επιθυμητές πωλήσεις. Εμφανίζεται λοιπόν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ψηλά στις μηχανές αναζήτησης της Google. Όμως οι πωλήσεις παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Γιατί συμβαίνει αυτό; Απλά το site του δεν πουλάει. Δεν υπάρχει κάτι μυστηριώδες εδώ. Δεν μετατρέπει τους επισκέπτες σε πελάτες.
Τα καλά νέα είναι ότι ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι δεν εμπιστεύονται οι επισκέπτες την ιστοσελίδα του. Δεν συλλέγει τα στοιχεία τους. Δεν γίνεται στοχευμένο email marketing. Κάποιοι θα ισχυριστούν ότι είναι θέμα σχεδιασμού της ιστοσελίδας. Άλλοι ότι οφείλεται στο κείμενο και στο περιεχόμενό της και ούτω κάθ’ εξής. Το αποτέλεσμα όμως είναι ότι οι επισκέπτες μπαίνουν, βλέπουν, φεύγουν δίχως να κάνουν κάτι. Το αν κάθονται πολύ ή όχι, δεν είναι κάτι που θα μας απασχολήσει εδώ. Δεν την εμπιστεύονται. Όπως κανείς δεν θα σας δώσει χρήματα αν δεν σας εμπιστεύεται, έτσι κανείς και στο διαδίκτυο δεν θα αγοράσει από εσάς για τους ίδιους λόγους. Το θέμα δεν είναι να τους αρέσει η ιστοσελίδα σας. Αλλά, να αυξάνει την εμπιστοσύνη του κόσμου προς αυτή για να μην συνεχίσουν στην επόμενη.
Τώρα τα δυσάρεστα. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι το να συνεχίζει κάποιος να πληρώνει διαφημίσεις στη Google, να κάνει ενέργειες βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας του για τις μηχανές αναζήτησης (S.E.O.) αποτελούν κινήσεις που δεν θα του φέρουν τις πωλήσεις που θέλει. Γιατί; Απλά, χορηγεί το λάθος φάρμακο για την «ασθένεια». Δεν αντιμετωπίζει την πραγματική αιτία του προβλήματος. Αν μάλιστα, συνεχίσει να επενδύει πιο δυναμικά σε περισσότερη διαφήμιση, θα καταλήξει να «καίει» περισσότερους πελάτες και να τους στέλνει στον ανταγωνισμό.
Β. Η ιστοσελίδα δεν έχει επισκεψιμότητα κι έτσι έχει χαμηλές πωλήσεις. Από αυτά που γράψαμε παραπάνω, αντιλαμβάνεστε ότι το πρόβλημα εδώ είναι πως δεν βρίσκουν εύκολα την ιστοσελίδα του. Μάλλον, να το θέσουμε καλύτερα, δεν διευκολύνει ο ίδιος να την βρουν οι υποψήφιοι πελάτες του. Αν δεν επισκέπτονται μια επιχείρηση (ή δεν τη βρίσκουν στο διαδίκτυο) πώς θα πουλήσει; Η λύση είναι να κάνει σωστές ενέργειες βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας του και να αναπτύξει συγκεκριμένες και στοχευμένες τεχνικές internet marketing και social media marketing. Τα social media (Facebook, twitter, LinkedIn, Pinterest κ.λπ.), το article marketing, το video marketing, το affiliate marketing και διάφορα άλλα χρήσιμα εργαλεία θα λειτουργήσουν ως νέες πύλες στο διαδίκτυο από όπου θα μάθει ο κόσμος για την ύπαρξη της ιστοσελίδας του (δηλαδή της εταιρείας του) και θα τον κατευθύνουν σε αυτή. Και ναι, στην περίπτωση αυτή θέλει και πρέπει να δώσει χρήματα για διαφήμιση στη Google και στα social media.
Σε ποια κατηγορία ανήκει η δική σας ιστοσελίδα;
Είτε ανήκει στην πρώτη (έχει επισκεψιμότητα αλλά λίγες πωλήσεις) είτε στη δεύτερη (δεν έχει επισκεψιμότητα και πωλήσεις) θα πρέπει να αναλάβετε άμεσα δράση για να φτάσετε στο σημείο όπου και επισκεψιμότητα θα έχετε αλλά και τις πωλήσεις που θέλετε από την ιστοσελίδα σας. Το καλό είναι ότι στο διαδίκτυο, τα πάντα είναι μετρήσιμα οπότε είστε σε θέση να έχετε τον έλεγχο και την ενημέρωση για την κάθε σας κίνηση.
Καλές πωλήσεις!
Στοιχεία επικοινωνίας
Ζαλοκώστα 8, T.K. 10671, Αθήνα
(+30) 210 3005623
(+30) 693 7992370
info businesscoachinglab.gr
www.businesscoachinglab.gr